terça-feira, 28 de julho de 2009

"how to be a guru"

"merce cunningham died yesterday (first pina, now merce). he wrote this in his program notes at BAM this year, for his last show at the age of 90:

Have an old soul, but a young heart.
Be open to change.
Love surprises.
Embrace the new.
Have friends both young and old.
Study nature.
Study zen.
Avoid making value judgments.
Cast the I Ching.
Read the Tao.
Make choices by chance procedures, and regard all results with even mindedness.
Be clear.
Be uncluttered.
Have house plants.
Live and work in every direction, so that whichever way you face is front.
Drink red wine.
Study languages.
Laugh often.
Travel.
Invent new ways of doing things, and new ways of thinking.
Never stop."
by M. G.

4 comentários:

Joana disse...

Muito bonito!
Muito verdadeiro!
:)
Guardei para ir relendo/relembrando!

Rita disse...

Tb gostei e acho q vou no bom caminho.. I do have house plants:D

Tempus_Fugit disse...

E eu relembro que neste blog o 2º post foi sobre o I-Ching. E apesar da brincadeira vai sendo uma coisa importante na minha vida. De resto não vou enumerar quantas coisas nessa lista fazem sentido para mim, vou começar a pensar nas outra e ver no que dá.

Diabolous in Musicae disse...

Por um lado encho-me de contentamento ao ver que alguns destes itens fazem parte do meu ser...por outro compreendo ainda o caminho que me falta percorrer...

E sem dúvida enche-se-me o rosto de estupor e admiração, só assim se consegue chegar aos 90 deixando uma estrada atrás, qual percurso romano...